Obsługa sprzedaży
Vendo to system, który pomaga w zarządzaniu sprzedażą. Ułatwia przygotowywanie wycen, ofert, cenników, zamówień i faktur. Dzięki niemu wszystkie te zadania oraz cały proces sprzedaży są lepiej zorganizowane i przebiegają sprawniej.
Jako system ERP, Vendo automatyzuje transakcje handlowe i tworzenie potrzebnych dokumentów. To oznacza mniej błędów i szybszą obsługę zamówień.
Program wspiera też inne obszary, takie jak zarządzanie rezerwacjami, stanami magazynowymi, zaopatrzeniem czy zleceniami produkcyjnymi. Dzięki temu dział handlowy może pracować wydajniej.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Umów się na prezentację systemu Vendo.ERP
Jakie funkcje realizuje Vendo w sprzedaży?

Kalkulacja i ofertowanie
- tworzenie ofert ze zdjęciami, opisami i parametrami produktów,
- obliczanie cen produktów i usług na podstawie szczegółów, np. wymiarów, koloru czy rodzaju wyposażenia,
- drukowanie i wysyłka dokumentów w formatach: pdf, html, xlsx, docx,
- przygotowywanie kalkulacji produkcyjnych,
- konfigurator produktów do łatwego dostosowania oferty.

Obsługa zamówień
- przyjmowanie zamówień „z ręki” (ręczna obsługa),
- automatyczne pobieranie zamówień z innych systemów, np. sklepów internetowych, EDI, aplikacji mobilnych, Allegro czy Baselinkera,
- panel do zarządzania realizacją zamówień,
- obsługa zamówień za pomocą dokumentów magazynowych lub handlowych,
- możliwość częściowej realizacji lub anulowania zamówień.

Dokumenty sprzedaży
- rodzaje dokumentów:
- Faktury VAT,
- Paragony,
- Faktur proforma,
- Oferty,
- Zamówienia do klienta,
- Faktury zaliczkowe,
- automatyczne tworzenie i generowanie dokumentów.

Obsługa posprzedażowa
- obsługa reklamacji,
- serwisowanie urządzeń,
- badanie zadowolenia klientów.

Automatyzacja procesów handlowych
- automatyzacja całego procesu obsługi sprzedaży – od zapytania ofertowego aż po rozliczenie płatności za fakturę.

Polityka cenowa
i rabatowa
- indywidualne upusty, okresowe promocje,
- cenniki dla grup i pojedynczych klientów,
- ustalanie cen według zamówionej ilości (progi cenowe),
- rabaty zależne od kwoty dokumentu,

Finanse w sprzedaży
- limity kredytowe, terminy i formy płatności,
- aktualne informacje o zadłużeniu,
- blokada klientów,
- biała księga, sprawdzenie aktywności podatnika,
- rozbicie płatności za faktury na kilka rat,
- automatyczne windykacja płatności,

E-commerce
- automatyczna wymiana informacji ze sklepami internetowymi i systemami B2B dotycząca m.in. towarów i produktów oraz zamówień i ich statusów,
- integracje mi.in. z:
- Magento,
- Shoper,
- Idosell,
- Baselinker,
- API,

Gospodarka magazynowa w sprzedaży
- rezerwacje towarów,
- rezerwacje „w przód” – po pojawieniu się na stanie towar jest rezerwowany,
- rezerwacje wybranych partii,
- towary zapotrzebowane,
- zlecenia magazynowe wydania zamówienia,

Współpraca z zagranicą
- dokumenty eksportowe i wewnątrzunijne,
- szablony wydruków, nazwy i opisy produktów w językach obcych,
- wielowalutowość dokumentów,
- definiowanie kodów, nazw opisów produktów w różnych językach
- automatyczne pobieranie kursów walut,
- wielojęzyczna platforma Vendo.B2B
- sprawdzanie EuroNIP (VIES) oraz deklaracja Intrastat,

Proces pozyskiwania klientów
- karta procesu sprzedaży,
- dokumenty w ramach procesu (oferty, zamówienia),
- nadzór nad terminami, wyznaczanie osób odpowiedzialnych,
- planowanie i rejestracja zadań i kontaktów,
- lejek sprzedaży,
- procedury działania (workflow),

Karta klienta
- prowadzenie karty klienta,
- informacje, dokumenty, analizy klienta z pozycji karty,
- definiowanie pól i charakterystyk klienta, podpinanie plików,

Wsparcie dla handlowców
- kalendarze zadań i spotkań,
- mobilny dostęp handlowców do systemu,
- naliczanie handlowcom wynagrodzeń i premii poprzez definiowalne algorytmy,

Relacje z klientem
- dostęp do informacji o kliencie z jednego miejsca,
- zarządzanie relacjami z klientem poprzez CRM,
- panel B2B dla klienta dający mu dostęp do informacji o ofercie, zamówień, serwisu,

Akcje marketingowe
- karta akcji marketingowej,
- wybór uczestników akcji (klientów) akacji wg zaawansowanych kryteriów,
- harmonogram zadań w ramach akcji,
- odnotowywanie realizacji kontaktów,
- ceny specjalne (np. promocje gazetkowe),
- korespondencja seryjna: mailing, etykiety adresowe,

Mobilność
- ofertowanie, zamówienia, sprzedaż przy pomocy telefonów i tabletów z systemem Android lub iOS,
