opublikowano:
03.01.2022 r.
Obecna sytuacja epidemiologiczna przyśpieszyła proces cyfryzacji w wielu dziedzinach naszego życia, wiele elementów naszej pracy i nie tylko, wkroczyło w strefę online. Coraz częściej wykorzystujemy różnego rodzaju komunikatory oraz platformy do nauki i pracy. Wiele usług świadczyliśmy zdalnie dla naszych Klientów, lecz pandemia spowodowała, że nauczyliśmy się prowadzić projekty całkowicie zdalnie.
Typowy projekt wdrożenia rozwiązania klasy ERP składa się z głównych etapów takich jak:
- Analiza wdrożeniowa, dokument, który zawiera w sobie diagnozę oraz projekt rozwiązania.
- Budowa rozwiązania, etap ten to instalacja, konfiguracja, ewentualne prace programistyczne, testy, migracja danych, szkolenia.
- Uruchomienie produkcyjne wraz z asystą.
- Opieka powdrożeniowa czyli świadczenie serwisu.
Do tej pory analizę wdrożeniową oraz szkolenia prowadziliśmy przeważnie na miejscu w siedzibie Klienta lecz w ciągu ostatniego roku wykonywaliśmy kilka projektów wdrożenia naszego rozwiązania VENDO.ERP® w sposób całkowicie zdalny wykorzystując takie narzędzia jak ZOOM oraz Teams.
Dlaczego korzystamy z dwóch platform?
Uznaliśmy, że szkolenia i analiza będą organizowane i przeprowadzane przy wykorzystaniu platformy ZOOM ponieważ:
- Umożliwia bardzo dobrą jakość video przy dużej ilości uczestników.
- W prosty sposób można zarządzać dokumentami, prezentacjami dla danego szkolenia.
- Mamy możliwość przeprowadzenia ankiety po przeprowadzonym szkoleniu.
- Każde szkolenie może zostać nagrane i jest dobrze skompresowane.
- Wykonaliśmy integrację spotkań online z naszymi kalendarzami w systemie VENDO.CRM.
Aplikację Teams wykorzystujemy do szybkich spotkań online, czasami prowadzimy również spotkania z Klientami, którzy mają taki wymóg korporacyjny w zakresie wykorzystywanych narzędzi.
Największym wyzwaniem była zmiana modelu pracy konsultantów i trenerów, którzy musieli nauczyć się prowadzenia szkoleń w trybie online co było dla nich początkowo trudniejsze niż przeprowadzanie szkoleń na miejscu w siedzibie Klienta, ale w krótkim czasie zauważyliśmy:
- Większą efektywność wykorzystania czasu pracowników Klienta i naszych.
- Zwiększenie elastyczności w zakresie prowadzenia kilku projektów, oszczędzamy czas na dojazdy.
- Zwiększenie zadowolenia pracowników, ponieważ mogą spędzać więcej czasu z rodziną (spadek liczby delegacji, możliwość pracy z domu).
- Nie wystąpił spadek jakości pracy.
Asysta podczas startu systemu najczęściej jest prowadzona przy wykorzystaniu narzędzia TeamViewer, ponieważ jest on „osadzony” w VENDO.ERP® i możemy zalogować się na pulpit każdego użytkownika, dzięki czemu możemy mu pomóc praktycznie natychmiast z rozwiązaniem danego problemu.
Naszym zadaniem trend związany z wdrażaniem rozwiązań klasy ERP w sposób zdalny będzie się nasilał. Obecnie prawie 80% naszych usług jest świadczona zdalnie i coraz więcej nowych Klientów wybiera właśnie tę formę współpracy.
————————–
Wdrożenie nowej usługi zostało opracowane i wdrożone poprzez realizację projektu „Zwiększenie konkurencyjności firmy poprzez wdrożenie innowacji za pomocą inwestycji w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne ” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020 dla Osi Priorytetowej III Konkurencyjność MŚP dla działania 3.2 Innowacje w MŚP. |
—————————
VENDO.ERP® uzyskał w tegorocznym XXXI konkursie Godło „Teraz Polska”. Jest to jedyny w Polsce system klasy ERP wyróżniony tym prestiżowym Godłem.
——————————————————
Obserwuj nas na bieżąco też na social mediach!